OKUL ÖNCESİ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

OKUL ÖNCESİ

TÜM OKUL ÖNCESİ EĞİTİMCİLERİNİ VE EĞİTİMCİ ADAYLARINI BEKLİYORUZ...
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Bilgisayar, okul öncesi dönemde amaç değil, eğitimde araç olmalı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
admin
Admin
admin


Mesaj Sayısı : 87
Kayıt tarihi : 09/01/09
Yaş : 34
Nerden : FATSA/ORDU

Bilgisayar, okul öncesi dönemde amaç değil, eğitimde araç olmalı Empty
MesajKonu: Bilgisayar, okul öncesi dönemde amaç değil, eğitimde araç olmalı   Bilgisayar, okul öncesi dönemde amaç değil, eğitimde araç olmalı Icon_minitimeCuma Ocak 09 2009, 15:52

****** Meslek Lisesi Uygulama Anaokulu Yöneticisi Melek Baştaş, bilgisayarın okul öncesi dönemde kullanımı konusunda bilgi verdi:


****** Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü Atölye Şefi ve Uygulama Anaokulu Yöneticisi Melek Baştaş, bilgisayarların okul öncesi dönemde amaç değil, eğitimde araç olması gerektiğini vurguladı.

Bilgisayarın doğru kullanıldığı zaman küçük çocukların düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirdiğini kaydeden Baştaş, ayrıca benlik gelişimi ve işbirliğini öğrenmelerini destekleyerek zenginleştirdiğini de söyledi.

Baştaş, bilgisayar kullanımının çocukların öğrenmeye karşı korkusuz ve istekli bir tutum geliştirmelerine de katkıda bulunduğunu ve sosyal etkileşimleri için bir katalizör görevi gördüğünü belirtti.

Okul öncesi eğitim kurumlarında bilgisayar kullanımını konusunda bilgi veren Baştaş, "bilgisayar çocuğun gelişimine katkı sağlayacağı şekilde kullanılmalı ve çocukların kavramlarla ilgili özel hazırlanmış paket programları ile yapılması önemlidir" dedi.

Uygulama anaokulunda bilgisayar eğitimi yanında çocukların Türkçe dil etkinliği, müzik, oyun, drama, sanat etkinlikleri ve 4 yaşta İngilizce dil eğitimi aldığını kaydeden Baştaş, çocukların çok iyi yetişmesi için çalışıldığını vurguladı.

Melek Baştaş, çocukların uygun teknolojiyi kullanmaları konusunda velilerin de bilinçlendirilmesi gerektiğini vurguladı.



"Bilgisayar diğer etkinliklerin yerini almamalı"



Uygulama anaokulunun, okul öncesi eğitim hedefleri doğrultusunda programlarını çocukların tüm gelişim alanlarını (bedensel, duygusal, psikomotor, sosyal ve zihinsel) destekleyecek şekilde düzenlediğine dikkat çeken Baştaş, ana okulda drama çalışmaları da yapıldığını anlattı.

Bu çalışmalarla çocukların kendi bedenini tanıdığını kaydeden Baştaş, çocukların çevreyle iletişim kurarak bireyleri tanıdığını, mutlu, sosyal, sağlıklı bir varlık olduğunu farkına vardığını söyledi.

Baştaş, "Türkçe dil etkinliği, müzik, oyun, drama, bilgisayar eğitimi, sanat etkinlikleri ve 4 yaşta İngilizce dil eğitimi de alan çocuklar burada çok iyi yetişiyorlar" dedi.

Amerika Okul Öncesi Eğitim Otoritesi'nin (NAEYC) yaptığı araştırmaya değinen Baştaş, araştırmaya göre erken çocukluk döneminde bilgisayarların, çocukların sosyal ve zihinsel gelişiminde kullanılabilecek araçlardan biri olduğunu kaydetti.

Aynı araştırmada bilgisayarın diğer ilgi köşelerinin (blok köşesi, kitap köşesi, fen ve doğa köşesi vs.), ve sanat etkinliklerinin, kum, su oyunları, drama etkinliklerinin yerini almaması gerektiğinin vurgulandığını söyleyen Baştaş, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Araştırma ayrıca bütün çocukların eşit bir şekilde teknolojiden yararlanmasını ve şiddet, ırkçılık gibi zararlı yönlerinin öğretmen tarafından denetiminin yapılması ayrıca öğretmenlerin, çocukların uygun teknolojiyi kullanmaları konusunda velileri bilinçlendirmelerini tavsiye ediyor. Amerika Okul Öncesi Eğitim Otoritesi (NAEYC) ayrıca teknolojinin okul öncesi eğitimin profesyonel gelişimi için yararlı olduğunu kabul edip desteklemektedir."



"Bilgisayar doğru kullanılmalı"



Çocukların bilgisayar başında ne kadar süre geçirmesi gerektiği, bağımlılık yapıp yapmayacağı, bilgisayar ekranı zararlı olabilir mi tartışmalarının göz önünde bulundurulması gerektiğine vurgu yapan Baştaş, bilgisayar kullanımının doğru şekilde gerçekleşmesine dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.

"Okul öncesi dönemde bilgisayar, özellikle el-göz koordinasyonuna büyük katkı sağlayabilir (farenin kullanımı, boyama çizim çalışmaları vb.), el becerisini geliştirebilir" diyen Baştaş, dikkatini yoğunlaştırmada güçlük çeken aşırı hareketli çocukların ilgi çekici bir program karşısında daha uzun süre kalabildiğine dikkat çekti.

Baştaş şöyle konuştu:

"Çocuk, günlük yaşamında ve eğitimi sırasında öğrendiği pek çok kavramı bilgisayar oyunları ile pekiştirebilir. Bilgisayar oyunlarında yer alan ve hızlı bir şekilde karar vermeyi gerektiren problemler, çocukta problem çözme becerisinin gelişmesine katkıda bulunabilir. Küçük çocukların bilgisayar kullanması sırasında mutlaka bilen bir yetişkinin yardımı çok önemlidir. Böylece çocuğun bazı konularda dikkatinin çekilmesi, sorularına cevap verilebilmesi mümkün olabilir. Bilgisayar, küçük çocukların günlük programında çok sınırlı bir yere sahip olmalıdır, çünkü çocukların büyümek ve gelişmek için harekete, konuşmaya, arkadaşları ile oyun oynamaya, hatta bazen de çatışmaya ihtiyaçları vardır. Bu ihtiyaçlarının ise bilgisayar ile karşılanması mümkün değildir."

Baştaş, okul öncesi eğitim kurumlarında bilgisayar kullanılacaksa çocuğun gelişimine katkı sağlayacağı şekilde kullanılmasının ve çocukların kavramlarla ilgili özel hazırlanmış paket programları ile yapılmasının çok önemli olduğuna işaret etti.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://okuloncesi.yetkinforum.com
 
Bilgisayar, okul öncesi dönemde amaç değil, eğitimde araç olmalı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Amasya, okul öncesi eğitimde Türkiye birincisi
» erkek okul öncesi öğretmenleri
» Özel Okul Öncesi ve Etüd Eğitim Kurumları Birliği Derneği Tüzüğü ( OKİCAMIZI SANMIYORUM AMA BELKİ LAZIM OLUR DİYE =)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
OKUL ÖNCESİ :: Genel Konular :: Haberler-
Buraya geçin: